divendres, 22 de juliol de 2016

La meva illa

Uns alumnes d'ESO van fer cartells per les diferents aules de l'escola. A les portes van posar pictogrames així que un dia, al sortir cap al pati, un alumne em va preguntar que què eren aquests dibuixos i vam començar a parlar sobre per què tothom sabia què volien dir, on els podem veure, etc. En pujar de nou, vam traslladar aquella conversa a tota la classe i vaig decidir fer un treball força interdisciplinari. 
Cada alumne va crear la seva pròpia illa, amb la seva pròpia llegenda i els seus propis pictogrames. Vam comentar com havien de ser per a que tothom els pogués reconèixer i ens vam posar "manos a la obra". 
Quan tothom va tenir acabada la seva illa, vaig repartir unes roses dels vents, que cada alumne va poder col·locar com i on va voler. Així vam treballar els punts cardinals i ho vam relacionar també amb el nom dels vents donat que dos de les nostres classes de primària es diuen "Xaloc" i "Mestral" i tenen una rosa dels vents com a cartell a la porta de la classe. 
Finalment, vam jugar a donar direccions: si estic a l'escola, com puc arribar al pícnic? Dreta, esquerra, cap al nord, gira a l'est, etc. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada