dimecres, 6 d’abril de 2016

Per què l'aigua del mar és salada?

Treballant el cicle de l'aigua, un alumne va preguntar que per què era salada l'aigua del mar. Aleshores vaig preguntar jo que què creien ells. Les seves respostes van ser d'allò més divertides:

  • Hi ha un molinet de sal al fons del mar
  • Déu va fer que fos així
  • Fa molts anys un vaixell es va enfonsar amb sal a dins
  • Hi ha un pou de sal gegant sota el mar
  • Es fabrica sal per mars en una fàbrica perquè els animals marins la necessiten i els humans la fem. 
Total que després de discutir una bona estona entre ells sobre quina era l'opció més encertada, vam decidir que havíem de descobrir el per què ja que cap de les opcions sorgides els acabava de convèncer a tots. 

Buscant per Internet, vaig trobar aquests tres vídeos que van servir per preparar l'experiment pels meus alumnes. 




Vists els vídeos, vaig comentar les teories explicades en el primer i després vaig passar a fer l'experiment que fan en el segon i en el tercer vídeo.

Cal dir que la cara de sorpresa en tastar l'aigua salada que s'escolava entre les pedres, va ser molt bona.

El material i el procediment queden molt clars als vídeos així que només em queda dir-vos que ho proveu, va ser molt divertit!!!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada