dimecres, 23 de setembre de 2015

How do you feel today?

Aquest any ens hem proposat treballar l'empatia. Per això, una de les dinàmiques que fem és la de la graella de les emocions. 


Evidentment, sé que no descobreixo res nou, ni molt menys, però he volgut afegir el tema de les llengües i el treball del masculí i el femení
A més, he deixat un espai al final de la graella perquè a vegades és difícil saber com se sent un i/o posar-hi una etiqueta clara. És per això, que en aquest espai que comentava, els alumnes i les alumnes poden enganxar un pòsit i col·locar la seva pinça. Ens pot servir pels casos en que no saben identificar com se senten o si se senten d'alguna forma diferent al que hi ha proposat. Per exemple: "no sé què em passa", "estrany", "nerviós però content" o d'altres que a ells segur que se'ls acudeixen.

Cada matí els alumnes arriben i es col·loquen allà on volen. Qui vol també, i de forma voluntària, pot comentar com se sent i el motiu. Entre els alumnes sorgeixen sentiments empàtics, intercanvis d'experiències o fins i tot consells que són molt gratificants (no només pels alumnes sinó també per a mi! A vegades em deixen parada!!). 

Durant el dia, i sense interrompre la dinàmica de l'aula, els alumnes poden aixecar-se i canviar la pinça en cas de que se sentin diferent. Sol passar en pujar del pati o en entrar a la tarda. Si hi ha hagut un conflicte de seguida es veu i això també permet treballar amb el mediador, o amb els altres alumnes, sobre diferents conflictes del dia a dia de la classe. 

La idea també es generar dinàmiques a partir d'aquesta. Per exemple que un alumne pugui posar la pinça d'un altre tot observant la seva actitud durant el dia. D'aquesta manera treballem el fixar-nos i el entendre com pot sentir-se l'altre. 

La mestra també hi participa, els encanta que ho facis!!

Aquí us deixo el document per descarregar-lo i fer-lo servir. 

Les cares utilitzades són de la web Imagui


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada