dimecres, 16 de setembre de 2015

Exàmens en grup?

Fa temps que el treball cooperatiu va entrar a la meva classe. Sí és cert que molts dels meus companys no fan treballs d'aquest tipus perquè cal moure les taules, els nens no treballen en silenci, no saben treballar i s'acaben barallant, perden hores de classe, etc. Mil i una excuses que no comparteixo però que escolto molt sovint. Sí que és cert que el primers dies de fer treball cooperatiu m'estiraria els cabells, faria un crit i canviaria el treball cooperatiu per un d'individual! Però, amb el temps, els alumnes aprenen a treballar d'aquesta manera i els beneficis són molt grans.  

Aquest tipus d'aprenentatge fa que l'alumne no només aprengui del mestre, sinó que també aprèn dels seus companys i companyes: treballen, s'ajuden, s'ensenyen... 
Cada alumne és responsable del seu propi aprenentatge i també del dels demés, desenvolupa l'autonomia personal i se subratlla la importància del procés d'aprenentatge més que del propi resultat. 

Des de que vaig començar a treballar com a mestra, utilitzo aquesta metodologia a les meves classes (de fet, el meu treball de final de grau versava sobre l'aprenentatge cooperatiu de les matemàtiques!). No obstant, no va ser fins que vaig llegir aquesta entrada que vaig fer servir el treball cooperatiu també als exàmens. (No deixeu de mirar aquesta pàgina!) 


Utilitzo l'assignatura de Medi o de Matemàtiques per poder fer aquest tipus de metodologia i tot i que sempre he estat contenta en veure els resultats, els meus alumnes em van sorprendre moltíssim en aquest últim examen: ho van fer-ho genial! (Si voleu veure com era l'examen, podeu fer clic al següent enllaç: Examen Medi: La Terra)

Us animo doncs, a provar aquesta metodologia i sobretot, no desespereu si el primer dia sortiu amb mal de cap. Els alumnes necessiten un temps per aprendre a treballar de forma cooperativa. Quant més practiqueu, millor ho faran i més fàcil serà per a vosaltres organitzar alguna dinàmica amb aquesta forma de treball.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada