divendres, 14 d’agost de 2015

Exàmens de medi en grup

Aquest curs he tingut una classe molt oberta barrejar-se amb els diferents companys a l'hora de treballar en grup. Aquest fet ha estat molt positiu per ells i també per a mi. Els ha permès veure moltes i variades formes de treballar, estudiar i pensar i per tant també d'aprendre.

Aprofitant tot això us deixo un dels darrers exàmens de Medi que vaig fer a la classe (podeu fer clic per descarregar). 
Vaig posar al terra de la classe material molt divers: fulls, cartolines, escuradents, plastilina, retalls de revistes, etc. 
Els alumnes havien de crear alguna cosa amb aquell material en resposta a la pregunta: què heu après? Aquí us deixo les seves respostes:




Què bé que ho van fer tots els grups!!! No??

Podeu veure que al final de l'examen hi ha una graella d'avaluació pel treball fet. Malgrat avaluar el producte final, al ser un treball molt obert, a vegades un mestre que fa voltes per la classe, no pot copsar tot el que passa en aquest treball en grup. Per això m'agrada que cada alumne es posi una nota en funció dels ítems: ajuda als altres, coneix el tema, respecta als altres, etc. Així mateix, tots els membres del grup també l'avaluen en funció dels mateixos aspectes. Generalment, la nota del grup sol ser més alta que la nota que es posen els propis alumnes! 
Al final, cada alumne tria la nota que creu merèixer. Després, el grup en consens, es posa un nota final i es fa un comentari de com ha anat el treball, problemes, acords, etc. 
Tot i que al principi els costa, amb la pràctica, omplen la fitxa en un moment. Els meus alumnes estan força acostumats a aquests tipus de graelles i no els costa gens fer-les servir. Sempre guardem uns cinc-deu minuts per fer-la i poder parlar en grup sobre les qualificacions. 

Us deixo el link amb l'Excel per descarregar-lo i poder modificar-lo en funció dels aspectes que voleu avaluar. 

Ells gaudeixen molt fent exàmens d'aquest tipus i realment poden mostrar què han après de formes molt diferents. Les converses que tenen durant el procés de realització dels exàmens són molt productives i realment estan aprenent amb els companys molt més que continguts de la pròpia matèria: es diverteixen aprenent, expresen idees i punts de vista diferents, arriben a acords, etc. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada