diumenge, 3 de maig de 2015

El dia del pare i de la mare

Començo l'entrada dient que no sé fins a quin punt cal o no fer un regalet pels dies de la mare i el pare. El cas és que, com segur que molts de vosaltres penseu, ens hem posat a fer "dies de" que s'han convertit en comprar, comprar i comprar... Per això intento sempre fer un regal que sigui amb materials reciclats i que no sigui un "pongo" que acaba a la basura o en el millor del casos, acumulant pols en una caixa al garatge. 
Us explico els dos regals d'aquest any!

Regal del pare
Se'm va acudir de fer un llibre on el protagonista fos el pare. Als nens i nenes els va encantar la idea i sé que als pares també. A més, vam poder treballar la redacció, l'ortografia, les característiques dels llibres (editorial, autor, edició...).  
Primer van crear la història en brut. Després, la vam repartir a les diferents pàgines dels llibres i van posar-hi finalment, els dibuixos. Alguns, seguint els llibres que tant els agraden, van decorar les paraules, pàgines i lletres. Realment van quedar uns llibres meravellosos: cada un era diferent i únic!







Sé que molts pares es van emocionar al llegir-los i fins i tot algun va acabar plorant! Els nens ho xerren tot!

Regal de la mare
S'acostava el dia i no trobava una idea que m'agradés suficientment. Vaig preguntar als nens què voldrien dir-li a les seves mares i em van contestar que calia dir-li's lo molt que les estimem perquè fan molt per nosaltres i sovint no els hi diem (m'incloc! mama t'estimo!). 
Així que vam fer una caixeta de papiroflèxia i dintre, cada nen hi va posar coses per les que estimen a la seva mare. La idea era fer 10 coses però els alumnes es van anar engrescant i com comentaven entre ells què posaven, molts van acabar amb 20 coses per les que estimen a les seves mares. 
 

Aquesta és la plantilla que jo he utilitzat. La idea és obrir i extreure un missatge cada dia. Ho hem fet amb cartolina perquè queda més dur i si s'ha d'obrir i tancar cada dia, millor que sigui més resistent. 



Perquè em fas el millor dinar; perquè m'agrada quan m'abraces; perquè fas els millors petons; perquè ets la meva mare; perquè ets la millor; perquè m'ajudes a fer els deures; etc. Mil i una frase que de ben segur que faran caure alguna llagrimeta a les mares de la classe. 

A més, després els alumnes han posat dibuixets, foto o detallet dins la capsa.


Doncs bé, després de tot, els regals no han quedat tan malament, no? La veritat és que estic molt contenta amb el resultat. 

El més important és que cada nen ha pogut personalitzar el regal i no hi ha cap d'igual! Han gaudit molt fent-los i tenien moltíssimes ganes de donar-ho als pares. I és que els pares s'ho mereixen tot!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada