diumenge, 26 d’octubre de 2014

Les operacions bàsiques

Tot i que quan era petita odiava les matemàtiques, ara he de reconèixer que me les estimo molt i m'encanten.
L'activitat que us presento tracta sobre uns algoritmes alternatius per resoldre les operacions bàsiques.
Vaig fer aquesta activitat engrescant als meus alumnes en un viatge imaginar pel món, mirant les matemàtiques des de diferents països. Els vaig explicar que no a tots els països solucionem les operacions de la mateixa manera i que descobriríem com ho fan. Vaig inventar-me uns països i els vaig associar a uns algoritmes. Els va encantar! A més, tots coneixen el programa "Callejeros viajeros" i vaig fer servir-lo com excusa del viatge.
Tot i que no és cert que en aquests països les solucionen així, penso que és una activitat enriquidora doncs dóna la possibilitat a l'alumne de conèixer altres formes de solucionar les operacions bàsiques respectant el pensament numèric de l'alumne i evitant possibles errors que cometen amb els algoritmes tradicionals. 
Us animeu doncs a viatjar pel món?

Els dibuixos dels nens són de "paracolorear.com".



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada