dimarts, 29 de juliol de 2014

Comprensió lectora

Fa temps que volia fer un material per treballar la comprensió lectora. Fugint de les típiques lectures que els meus alumnes ja fan a l'inici de cada tema o al taller de lectura, volia alguna cosa més amena i que poguessin veure-hi una utilitat, una aplicació pràctica. Així que basant-me en un material del Ceip Armengol que vaig trobar al bloc "La caseta un lloc especial", vaig crear el meu. Fent clic a la imatge entrareu al bloc i podreu accedir als textos proposats per a cada un dels cicles. 


Moltes de les activitats són iguals però en les meves fitxes he afegit un últim exercici d'expressió escrita, que és un aspecte que volem potenciar a l'escola. Així mateix per exemple, he fet servir l'horari del gimnàs del poble, que molts coneixen i hi van; he fet servir els horaris de tren des de Sant Celoni a Barcelona, etc. D'aquesta forma encara se'ls ha fet més proper tot el treball. Podeu adaptar el vostre material a la localitat o fer servir aquest. Clicant sobre la imatge, podeu descarregar-los! 


Jo els he fet durant aquest any i als alumnes els ha agradat molt, són tasques senzilles que poden fer perfectament sols, comentar amb els companys i exposar-ho o llegir-ho davant la classe. 
Han millorat tant en la comprensió com en l'expressió. Estic contenta amb el treball fet!




4 comentaris:

  1. Hola Laia...gràcies per nomenar el meu bloc en aquesta entrada...m'han agradat molt les teues fitxes de comprensió lectora...amb el teu permís, les compartiré...bon començament de curs!!

    ResponElimina
  2. Bona feina Laia, és genial el teu treball ja que treballa la comprensió i l'expressió escrita de manera propera als alumnes fent-la totalment competencial.
    Felicitats per la tasca ben feta!
    L'he compartit al facebook del bloc de recursos per a l'educació especial.
    http://blocs.xtec.cat/recursosee
    Felicitats i gràcies per compartir!

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies pels vostres comentaris!

    ResponElimina